چرا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را تمیز نمی‌شوید؟

۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

 لک روی ظروف در شستشو ماشین ظرفشویی

دلایل ایجاد لک سفید رنگ توسط ماشین ظرفشویی و راه‌های برطرف کردن آن

2سوال در این قسمت مطرح است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. علت سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟ علت لکه های سفید روی ظروف ماشین ظرفشویی چیست؟
اگر تاریخ انقضای مواد شوینده و تاریخ انقضا نمک ماشین ظرفشویی به پایان رسیده باشد و همچنین اگر تنظیمات ماشین ظرفشویی اشتباه باشد از دلایلی هستند که باعث ایجاد لکه روی ظروف می‌شوند. با توجه به نکات زیر می‌توانید این مشکل را از بین ببرید.

  • حتما قبل از شست و شوی ظروف به تاریخ مصرف مواد شوینده دقت نمایید. استفاده از قرص ماشین ظرفشویی تاریخ گذشته تاثیر در کیفیت شستشو دارد. از مصرف مواد شوینده تاریخ گذشته اجتناب کنید.
  • به ترکیبات مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی دقت کنید. در صورتی‌که ماده ظرفشویی مورد استفاده، حاوی جلادهنده است، میزان جلادهندگی ماشین را روی عدد یک بگذارید. ولی اگر ماده ظرفشویی جلادهنده ندارد، اعداد دو یا سه را انتخاب کنید.
  • در صورتی‌که درب نمک مخصوص ماشین ظرفشویی باز بود، از مصرف آن خودداری کنید.
  • بهتر است از حالت ظرفشویی سریع یا quick به‌طور مداوم استفاده نکنید. زیرا احیا سازی رزین در این برنامه کامل انجام نمی شود و در برخی موارد باعث ایجاد لکه سفید رنگ بر روی ظروف شسته شده می‌شود.

کدر شدن ظروف در شستشو در ماشین ظرفشویی

دلیل کدر و مات شدن ظروف شسته شده و راهکار رفع این مشکل

در این قسمت دو سوال مطرح است، علت مات شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟ دلیل کدر شدن ظروف در ماشین ظرفشویی چیست؟
ماشین ظرفشویی در برخی موارد ظروف را کدر یا مات می‌کند. بیایید سناریوی دوم را تصور کنیم. در همان مهمانی بیست نفره‌ای که ترتیب داده‌اید، هنگام چیدن ظرفها دور میز، با صحنه‌ای عجیب رو به رو می‌شوید. ظرف‌ها کدر و مات شده‌اند و هیچ اثری از درخشندگی که انتظار داشتید در آن‌ها نیست. از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است، توجه شما را به نکات زیر، برای جلوگیری از کدر شدن ظروف جلب می‌کنم.

  • درست مانند نکات پیشگیری از ایجاد لک، برای کدر نشدن ظرف‌ها هم از کیفیت و تاریخ انقضا ماده مخصوص ظرفشویی اطمینان حاصل کنید. شایع‌ترین مشکل در شست‌وشوی نامناسب ماشین‌های ظرفشویی، به کیفیت نامطلوب ماده مخصوص ظرفشویی بازمی‌گردد.
  • از سلامت محصول مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. برای اینکار کافیست، چند قطره از جلادهنده را درون آب بریزید. در صورتی‌که رنگ آب کدر شد، از کدر شدن ظرف‌های خود نیز تعجب نکنید!
  • تنظیمات ماشین ظرفشویی را مطابق با ماده ظرفشویی اعمال کنید. همانند مثال قبل، اگر ماده ظرفشویی حاوی جلادهنده باشد از درجه یک و در غیر اینصورت درجه دو یا سه استفاده کنید. توجه داشته باشید با افزایش این درجه، امکان خط و خش افتادن بر روی ظروف نیز افزایش پیدا می‌کند پس در تنظیم درجه جلادهنده ماشین ظرفشویی دقت کنید.
  • مخزن ماده جلا دهنده را به میزان کافی پر کنید. باید دقت کنید میزان جلادهنده تا معیار حداکثر یا max پر شود.
  • از بسته بودن درب نمک ظرفشویی اطمینان حاصل کنید. نشتی این ظرف، باعث ایجاد مشکلات اساسی در شست و شوی ظروف خواهد شد.
  • نسبت به شست و شوی داخل کابین ماشین ظرفشویی اقدام کنید. برای اینکار کافیست مقدار دویست سی‌سی یا میلی‌لیتر سرکه سفید را داخل یک ظرف ریخته و در سبد بالای دستگاه قرار دهید. پس از اینکار درب ماشین را بسته و برنامه ECO یا AUTO را اجرا کنید. دقت کنید، در هنگام انجام این‌ کار ماشین ظرفشویی باید خالی باشد.

مات شدن ظروف در شستشو

چرا لک چربی و کثیفی بر روی ظروف شسته شده با ماشین ظرفشویی باقی می‌ماند؟

چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمی شوید؟ علت کثیف شستن ماشین ظرفشویی چیست؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه همراه ما باشید.
به جا ماندن لکه چربی و کثیفی بر روی ظروف شسته‌ شده هم از مشکلات دیگر است. شما برای راحتی کارتان ماه‌ها پس انداز کردید و خدمتکار ماشینی گرانتان را خریده‌اید، ولی حالا بجای اینکه پا روی پا بگذارید و راحت شوید، کارهایتان چند برابر شده است! اگر شما نیز، پس از دیدن این صحنه به دنبال طناب برای حلق آویز کردن خود هستید، دست نگه دارید! این مشکل هم راه حل سادۀ خود را دارد.

  • بررسی کیفیت و تاریخ مصرف ماده مخصوص ظرفشویی را انجام دهید. تکرار این موضوع توسط ما، تنها به جهت اهمیت آن است. بنابراین، قبل از هر چیز برای استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی به این نکته دقت کنید.
  • ظرف‌ها را به موقع درون دستگاه قرار دهید. در صورتی‌که پس از چند ساعت از استفاده ظروف، آن‌ها را درون ماشین ظرفشویی می‌گذارید، انتظار معجزه نداشته باشید. با این‌حال، اگر ماشین ظرفشویی شما حالت PREWASH داشته باشد، با اجرای این برنامه امکان شست‌و‌شوی ظرفها را خواهید داشت.
  • وجود لکه‌های چربی بر روی ظروف نیز به سادگی قابل جلوگیری است. در صورت مشاهده ذرات چربی احتمالا از نمک یا مایع جلادهنده استفاده نکرده‌اید و می‌تواند از جمله عوارض استفاده از مایع ظرفشویی تاریخ گذشته باشدد. برای حل این مشکل می‌توانید درجه شست و شو را افزایش دهید.
  • اگر هنگام کار با ماشین ظرفشویی با خطا یا ERROR مواجه شدید، انتظار شسته شدن ظروف را به صورت مناسب نداشته باشید. دلیل این مساله نیز بسیار ساده است، ماشین ظرفشویی کار خود را تمام نکرده است. اگر قادر به رفع خطا نبودید، به تعمیرکار معتبر خبر دهید.
آیا ماشین ظرفشویی ال جی شما نیاز به تعمیرات دارد؟ از تکنسین‌های حرفه‌ای گلدیران کمک بگیرید.
  • باز نشدن درب مخصوص پودر یا حل نشدن ماده ظرفشویی در آب باعث شست‌و‌شوی نامناسب ظروف می‌شود.
  • در صورتی‌که تنها بعضی ظروف به درستی شسته نشده باشند، با مشکل بسیار ساده‌ای رو به رو هستید. کافیست به نحوه چیدمان ظرفها دقت کرده و سپس دوباره آنها را به طور صحیح داخل ماشین ظرفشویی بچینید.
  • در برخی موارد، برنامه شست و شوی درستی را انتخاب نکرده‌اید. برای اطمینان از انتخاب برنامه صحیح، می‌توانید مقاله آموزشی استفاده از برنامه‌های ظرفشویی ما را مشاهده کنید.
  • میزان پودر مورد نیاز در هنگام اجرای برنامه مورد نظر را در دفترچه راهنما مطالعه کنید. بدیهی است بعضی برنامه‌ها نیاز به مصرف پودر بیشتری دارند.
  • و بالاخره آخرین موردی که باید به آن دقت کنید، تمیز بودن فیلتر ماشین ظرفشویی است. برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، همواره فیلتر ماشین ظرفشویی را پس از شست‌وشوی ظروف تمیز کنید. در واقع به فیلتر ماشین ظرفشویی به شکل سینک ظرفشویی خود نگاه کنید. آیا با کثیف بودن سینک می‌توان انتظار تمیز کردن ظروف را داشت؟

ظرفشویی نکته: اگر ظروف مورد نظر پس از مصرف کاملا خشک شده باشند و قطعات غذا بر روی آن چسبیده باشد، امکان شست‌وشوی صحیح ظروف در بسیاری از موارد توسط ماشین ظرفشویی وجود ندارد. برای حل این معضل، بهتر است ظروف را خیسانده و به شکل سنتی آنها را شست و شو دهید. در صورت نیاز به شست‌وشوی بیشتر، آنها را پس از آب گرفتن و تمیز کردن، داخل دستگاه قرار دهید.

روش استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی چیست؟

به عنوان حسن ختام، به سراغ یک جمع بندی نهایی خواهیم رفت. با دقت به نکات گفته شده هرگز شرمسار نخواهید شد!

  • دقت در خرید ماشین ظرفشویی با کیفیت
  • دقت در خرید ماده ظرفشویی به لحاظ کیفیت و تاریخ مصرف
  • شست و شوی فیلتر ماشین ظرفشویی پس از هربار استفاده
  • قرار دادن ظرفها در زمان مناسب داخل ماشین ظرفشویی
  • چیدمان صحیح ظرفها داخل دستگاه
  • انتخاب برنامه مناسب با میزان و نوع ماده ظرفشویی

در صورتی‌که با رعایت نکات بالا همچنان ظرف کثیف از ماشین ظرفشویی‌تان تحویل می‌گیرید، احتمالا مشکل فنی و مربوط به اجزا و قطعات داخلی ماشین می‌باشد. برای عیب‌یابی و حل مشکل لازم است با متخصصان باتجربه در این زمینه اطلاع دهید. کارشناسان ما در گلدیران همواره آماده مشاوره، تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی شما هستند. ما در 24 ساعت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به شما هستیم.

برای شستشوی بهتر ظروف از بهترین شوینده‌ها استفاده کنید.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

۱۴۰۰/۱۰/۰۳ ۰۸:۰۰

با سلام و وقت بخیر.من وقتی داخل ماشین ظرفشویی نمک میریزم ظرفها سفیدک میبنده و تمیز شسته نمیشه و حتی کف ظرفشویی سفیدک میبنده.اما وقتی که ماشین بدون نمک کار میکنه ظرفا عالی شسته میشه.آیا لازمه حتما نمک داخل ماشین بریزم؟از قرص ظرفشویی پریل گلد برای ماشینم استفاده میکنم.

علی زهتاب فرد
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۰۲:۵۶

سلام و درود ببخشید یک سوالی داشتم من ماشین ظرفشویی LG دارم وقتی آب پمپ میشه و به پره های آب‌پاش میرسه، به همه پره‌ها آب میرسه و فشار خیلی خوبی هم داره و الان مشکل من اینه‌که پره پایین میچرخه و پره بالا هم میچرخه اما پره وسط نمیچرخه و همین امر باعث میشه ظرف های طبقه بالا شسته نشن و با توجه به این‌که فشار آب خوبه و جریان داره. اما وقتی با دست میچرخونم راحت میچرخه پره رو هم تمیز کردم و تمام سوراخ‌ها تمیز و آزاد هستن و فاقد هر گونه جرم به نظر شما مشکل از کجاست؟ من که گیج شدم ممنون

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۳/۰۷ ۰۹:۳۹

سلام و وقت شما به خیر؛ لطفا چیدمان ظروف رو بررسی کنید که آبفشان به ظرف ها برخورد نکنه و دقت کنید کلید Half Load انتخاب نشده باشه. در صورتی که موارد رو بررسی کردید و مشکل رفع نشد، از قسمت تعمیرات، برای بررسی دستگاه، درخواست ثبت کنید. موفق باشید

مینو معین مقدس
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۵:۵۲

سلام خداقوت با کمک چه برنامه ای می توان میزان مصرف جلا دهنده در ماشین ظرفشویی مدل xD64 را کاهش داد

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۲/۲۸ ۰۷:۳۴

سلام و وقت به خیر دوست عزیز؛ لطفا مراحل زیر را انجام دهید: دستگاه در حالت خاموش باشد. کلید های POWER+DUAL ZONE را به صورت همزمان انتخاب کنید تا بر روی نمایشگر پیغام L0 تا L4 ظاهر شود. با توجه به مواد شوینده، درجه‌ی جلادهنده را با کلید DELAY START تنظیم کرده و برای ذخیره‌ی تنظیمات کلیدSTART را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کلید استارت، دستگاه بلافاصله خاموش می‌شود. نکته: زمانی که L0 را انتخاب می‌کنید، جلادهنده استفاده نمی‌شود و در صورت خالی بودن مخزن، علامت خالی بودن مخزن جلادهنده روشن نخواهد‌شد. موفق باشید

حسام شوکتی
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۰۱:۵۳

سلام علت اینکه روی لیوان ها لکه های آب باقی میمونه چیه؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ۱۲:۱۰

با سلام و عرض ادب؛ لطفا از لینک زیر موارد مربوط به ایراد «کدر و مات شدن ظروف پس از شستشو» را بررسی کنید و در صورت نیاز به بررسی ایراد از سوی کارشناس، اطلاعات خود را در سایت ثبت نمایید: http://cs.goldiran.ir/Faq/filter?type=20 موفق باشید

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۰۲:۱۳

خانم روانپور عزیز...ظروف غیرمقاوم دربرابر حرارت ، دارای تزیینات فلزی مانند طلا ونقره ، ظروف مس یا آلومینیوم روکش دار، چدنی، نقره رنگ شده یا ظروف، سفال دارای لایه استخوانی ،ظروف پلاستیکی که قابلیت قرار دادن در ظرفشویی را ندارند، ظروف آهنی یا مستعد زنگ زدن را نمی توانید داخل ظرفشویی بگذارید.

مهشاد روانپور
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۰۳:۴۳

چه ظرفهایی رو می تونم دخل ظرفشویی بذارم ؟

در حال ثبت...