طرز تهیه لازانیا در مایکروویو ال جی به سریع ترین روش

۰۵ شهريور ۱۳۹۹
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
طرز تهیه لازانیا در مایکروویو ال جی به سریع ترین روش

شاید شما هم قبول داشته باشید که اغلب مردم، از دستگاه مایکروویو یا سولاردامشون فقط برای گرم کردن نان استفاده می‌کنند. اما واقعا حیف نیست که از دستگاهی با این همه امکانات، حرفه‌ای استفاده نکنیم؟ برای همین بهتون پیشنهاد می‌کنم حتما طریقه پخت لازانیا با مایکروویو ال جی رو با مشاهده این فیلم یاد بگیرید و از لحظات  کنار خانواده بودن بیشتر لذت ببرید.  ما پخت لازانیا در مایکروفر ال جی را به طور کامل هم در ویدئو و هم در متن برایتان توضیح داده‌ایم. اول میتونید فیلم پخت لازانیا با سولاردام ال جی رو تماشا کنید. اگر دوست دارید نحوه پخت غذای خاصی رو با مایکروویو ال جی یاد بگیرید، برامون زیر همین ویدیو نظراتتون رو بنویسید.

ویدئو طرز تهیه لازانیا سبزیجات




این روزها کمتر کسی پیدا می‌شود که تا به حال لازانیا را نچشیده باشد و یا طعم مهیج و خوشمزه آن را دوست نداشته باشد. چراکه لازانیا یکی از پرطرفدارترین غذاها و از خانواده پاستا محسوب می‌شود و لازانیا مثل پاستا اصالتی ایتالیایی دارد. معمولاً لازانیا را به‌صورت لایه‌های ورقه‌ای درست می‌کنند و بین آن بنا به سلیقه و مزاج افراد، گوشت، مرغ، سبزیجات یا حتی سوسیس و کالباس قرار می‌دهند.
طرز تهیه لازانیا در مایکروویو ال جی این روزها کار سختی نخواهد بود، البته اگر با فوت و فن‌های پخت لازانیای حرفه‌ای به روش سریع و آسان آشنا شوید، جز غذاهای اصلی و هفتگی شما خواهد شد. درست کردن لازانیایی که هم خوشمزه شود و هم به سرعت آماده شود نیازمند رعایت برخی نکات و داشتن اطلاعات کافی است. در ادامه پخت لازانیا در مایکروویو ال جی را به همراه روش درست کردن سس مخصوص لازانیا و خمیر لازانیا آموزش خواهیم داد. امیدواریم دستور پخت لازانیا در سولاردام ال جی برای شما مفید باشد!

مواد لازم برای تهیه لازانیا

مواد لازم برای تهیه لازانیا

برای تهیه لازانیا مواد خاص و غیرقابل دسترسی نیاز نیست، بلکه با هر آنچه در خانه داشته باشید نیز می‌توانید مایه آن را درست و نوش جان کنید. البته برای تهیه لازانیا می‌توانید بر اساس مزاج و سلیقه خود از هرچه به آن بیشتر علاقه دارید استفاده کنید.
لازانیا نیمه آماده : 1بسته
گوشت چرخ کرده : 250 گرم
فلفل دلمه‌ای : 2عدد متوسط
قارچ : 1بسته 200 گرمی
پیاز سرخ کرده : 3 قاشق غذاخوری
سس سفید : 2 پیمانه
نمک و فلفل : به میزان لازم
زعفران : به دلخواه
آب : 2لیتر

طرز تهیه مایه گوشتی لازانیا

طرز تهیه مایه گوشتی لازانیا

برای تهیه و درست کردن لازانیا، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه‌ای خرد شده، قارچ خرد شده، پیاز داغ و نمک و فلفل را در ظرف مسطحی با هم مخلوط کنید.
سپس ظرف را بدون درپوش، به مدت 4 الی 5 دقیقه با قدرت 900 وات، در مایکروویو بگذارید تا مواد تفت بخورد.
در این فاصله یک بار مواد را هم میزنیم، سپس رب گوجه را با آب جوش و زعفران مخلوط کرده، به مواد اضافه می‌کنید و درب ظرف را می‌گذارید.
مجددا دستگاه را به مدت 4 الی 5 دقیقه با قدرت 900 وات روشن کنید تا مواد پخته شوند.

مواد لازم برای سس سفید لازانیا

مواد لازم برای سس سفید لازانیا

برای تهیه سس سفید لازانیا بهترین و ساده‌ترین روش را برای شما بیان کرده‌ایم.
کره : 50 گرم
آرد : 2قاشق غذاخوری
شیر : 2لیوان

طرز تهیه سس سفید

50 گرم کره را با 2 قاشق غذاخوری آرد مخلوط کنید و به مدت 3 الی 4 دقیقه در مایکروویو، با قدرت 900، قرار دهید. پس از این زمان 2 لیوان شیر به آن اضافه کنید و مجددا با قدرت 900 وات، 2 الی 3 دقیقه زمان می‌دهید تا سفت شود و به غلظت مورد نظر برسد.

درجه پخت لازانیا در مایکروفر ال جی

طرز تهیه لازانیا گوشت

طرز تهیه لازانیا گوشت

برای آموزش طرز تهیه لازانیا در مایکروفر ال جی کافیست ورقه‌های لازانیا را در آب جوش حدود یک ربع قرار می‌دهید تا نرم شود. سپس ظرف مسطحی انتخاب کنید، کف ظرف را چرب کنید و یک لایه لازانیا بچینید و روی آن را از مایه گوشتی بریزید. سپس سس سفید را روی گوشت بریزید. البته دقت کنید که لایه آخر بدون پنیر باشد و ظرف را با درپوش مایکرو، به مدت 5 الی 6 دقیقه با قدرت 900 وات، در مایکروویو بگذارید.
بعد از اتمام این زمان، پنیر را روی آن اضافه کنید، ظرف را بدون درپوش، روی سه پایه بلند قرار دهید. مایکروویو را به مدت 5 الی 6 دقیقه، با ترکیب گریل و مایکرو 360 وات، روشن کنید تا روی مواد برشته شود.
نکته  :
در سولاردام از ترکیب co1 با قدرت 360 وات استفاده کنید.

روش درست کردن خمیر لازانیا

روش درست کردن خمیر لازانیا

با طرز تهیه خمیر لازانیا در این مطلب به شما کمک کردیم تا دیگر نیازی به خرید آن از بیرون را نداشته باشید و به راحتی خمیر لازانیا خانگی را خودتان در منزل درست کنید.

مواد لازم برای خمیر لازانیا:

تخم مرغ : 3عدد
آرد : درحدی که خمیر به دست نچسبد
آب : 1 قاشق غذاخوری
روغن : 1 قاشق غذاخوری
نمک و آویشن : به مقدار لازم

طرز تهیه خمیر لازانیا

طرز تهیه خمیر لازانیا

تخم مرغ‌ها را با هم‌زن، زده تا یکدست شود. سپس آب، ادویه و روغن را اضافه کنید و با همزن بزنید. بعد از آن آرد را اضافه کنید تا حدی که خمیر به دست نچسبد. پیشنهاد می شود درباره ظرف مناسب مایکروویو بخوانید.

نکته :

خمیر را داخل کیسه گذاشته، مایکرو 540 وات ( سولاردام 600 وات ) 1.5 دقیقه زمان بدهید.

بعد از به عمل آمدن خمیر، از خمیر به اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و با وردنه پهن کنید. خمیر پهن شده را به اندازه ظرف مورد استفاده برش زده، داخل ظرف که از قبل چرب کرده‌اید قرار دهید و روی خمیر را یک لایه  مواد گوشتی گذاشته و سپس سس سفید و پنیر پیتزا بریزید. دوباره این لایه را تکرار کنید تا هر چند لایه که بخواهید و پنیر را آخرین لایه را اضافه کنید.
حالا برای پخت ترکیب کانوکشن 180 درجه سانتیگراد، با مایکروویو 540 وات، به مدت 15 الی 20 دقیقه  روی سه پایه کوتاه قرار ‌دهید.

نکته :

در سولاردام از ترکیب  شماره پنج co5 ، با کانوکشن 180 درجه سانتی گراد و مایکرو 600 وات، به مدت 15 الی 20 دقیقه روی سه پایه کوتاه زمان بدهید.
لازانیا شما آماده نوش جان کردن است.

بوی لازانیا در خانه شما پیچیده است ...

طرز تهیه لازانیا

محال است که یک لازانیا حرفه‌ای درست کنید و بوی آن در خانه پیچیده باشد و اهل خانه پیشنهاد میل یک لازانیا خوشمزه را به آسانی رد کنند. انتخاب مواد میانی لازانیا کاملا سلیقه‌ای است. شما می توانید از گوشت، مرغ و انواع سبزیجات به همراه پنیر طبق ذائقه‌تان برای تهیه مواد میانی استفاده کنید. اما رایج‌ترین و همین طور خوشمزه‌ترین نوع آن، لازانیا با گوشت چرخ کرده می‌باشد.  اگر گیاهخوار هستید، لازانیا بدون گوشت و همراه با انواع سبزیجات، مانند لازانیا کدو و بادمجان و لازانیا آلفردو می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. لازانیا را میتوان به شکل‌های متنوع و خلاقانه‌ای تهیه کرد. طرز تهیه لازانیا در مایکروفر ال جی بسیار ساده می‌باشد. اما به شرط آن که نکات طلایی پخت لازانیا را جز به جز رعایت کنید و یک لازانیا خانگی خوشمزه و عالی را برای عزیزانتان تهیه و نوش جان کنید.
با آموزش‌های آشپزی گلدیران همراه ما باشید!
 
آموزش دستور پخت انواع غذاهای ایرانی و بین المللی از طریق مطالعه کتاب آموزش آشپزی با سولاردام

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.

1 1
۱۴۰۰/۰۵/۱۸ ۱۷:۰۲

خیلی لذت بردم هم از خوندش هم از تمام مراحل اموزش وقتی داشتم لازانیا با مایکرو درست میکردم دستتون دردنکنه خدا قوت به شما برای این اطلاعات کامل

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۵/۱۹ ۰۸:۳۴

سلام و وقت به خیر؛ دوست گرامی خوشحالیم که مطلب برای شما مفید و کاربردی بوده

ارزو دهقان
۱۴۰۰/۰۱/۲۹ ۰۷:۴۸

سلام ممنون از راهنماییهای خوبتون ببخشید درپوش از چه جنسی باشه؟ میشه از سلفون استفاده کرد؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۴۰۰/۰۱/۳۰ ۰۷:۴۶

سلام و وقت به خیر؛ برای لازانیا نمیشه از سلفون استفاده کرد چون آب میشه. نیازی به درپوش نداره. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۱۳:۵۳

سس سفید لازانیا رو میشه به دلخواه خودمون درست کنیم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ۱۴:۰۵

سلام و وقت به خیر؛ معمولا در همه راهنماها با همون روش متداول توضیح داده شده و در صورت تمایل میتونید خامه هم اضافه کنید و یا به جای سس سفید، سس قرمز درست کنید. بهتره در این مورد راهنماهای مرتبط دیگری رو هم مد نظر قرار بدید. موفق باشید

1 1
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۷:۲۰

میتونم بگم ابن مطلب بهترین روش و طرز تهیه پخت لازانیا با سولاردام ال جی بود چون تا الان با هر روش و دمایی امتحان میکردم درست از آب درنمیومد اما با این مطلب تونستم یه لازانیای خوب درست کنم. مرسی از مطالب آشپزی تون. راستی چطوری میتونم یه خورشتی مثل قیمه یا قرمه سبزی و زود با سولاردام ال جی درست کنم؟

کارشناس فنی گلدیران
۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ۱۷:۳۳

سلام ووقت به خیر؛ طرز تهیه قرمه سبزی معمولا در پخت‌های ترکیبی در دفترچه راهنما شرح داده شده. برای تهیه قیمه با سولاردام ال جی میتونید مطلب لینک زیر رو مطالعه کنید: csgl.ir/agh موفق باشید

در حال ثبت...